Pressemeddelelse

Solen skinner på Viking Markiser & Solafskærmning

Af Viking Markiser & Solafskærmning

Bag det stolte brand, Viking Markiser, ligger mange årtiers fagekspertise og specialviden om nordiske kvalitetskrav til markiser for både private og erhvervskunder. Folkene bag besidder en særlig livskraft og viljestyrke. Derfor lever brandet ikke bare videre efter at være købt ud af konkursboet Stenløse Markiser, det er også blevet trimmet og styrket.

Siden 3. oktober 2018, hvor den 73 år gamle markiseproducent Stenløse Markisefabrik måtte dreje nøglen om, har Direktør Carsten Philip Hansen og investoren fra PM Montage-Teknik A/S Martin Mortensen, arbejdet intenst på en løsning, som vil kunne føre Viking Markiser videre på en måde, som brandet virkelig fortjener.

– Det har været 3 intense og krævende uger, hvor vi har måttet give alt hvad vi har i os, fortæller en lettet Direktør Carsten Philip Hansen, som nu kan fortælle kunder og samarbejdspartnere, at de også fremover kan få de efterspurgte produkter fra Viking Markiser, og at man endda har udvidet sortimentet med indkøbte, nordeuropæiske markiseprodukter i tilsvarende høj kvalitet. Således vil de kendte Viking Markiser stadig blive produceret på Nordsjælland, og kunderne vil stadig kunne købe de samme produkter som før, og tilmed med et bredere sortiment end tidligere. Flere nye nordeuropæiske modeller og markisetyper, heriblandt fritstående markiser til f.eks. restaurantbranchen er at finde i det tilpassede sortiment.

Det var nogle store tab på debitorer og et fejlslagent projektsalg til erhvervskunder, som desværre førte til den velrenommerede Stenløse Markisefabriks konkurs. Ud af virksomhedens 73 års eksistens har Carsten Philip Hansen været direktør i 15 år, og har været i markisebranchen i 27 år, som tredje generation i sin familie. Han er i øvrigt Danmarks eneste uddannede solafskærmningstekniker, og brænder om nogen for det han laver.

Står nu med et boostet brand

– Vi har heldigvis været i stand til at købe Viking Markiser fri af konkursboet. Således fører vi stolt dette brand og produkt videre i en yderst livskraftig og levedygtig form, pointerer han, og fortsætter: – Det har desværre betydet, at vi har måttet skære ned i medarbejderstaben, og situationen har tvunget os til at stille meget skarpt på et produktsortiment, der er lønsomt. Samtidig betyder det også, at vi nu står med en boostet og trimmet virksomhed, reetableret og genstartet med ny frisk ejerkreds og en kerne af engagerede folk, som er koncentreret om det danske marked og håndplukkede produkter.

En af grundende til, at Viking Markiser er så godt et brand herhjemme er, hvad navnet også antyder, en målrettet kvalitet til nordiske og specielt danske vejrforhold og forventninger. – I Danmark har vi en unik geografi med vores beliggenhed i Skandinavien og de meget omfangsrige kystnære områder, konstaterer Carsten Philip Hansen. – Dette stiller helt særlige krav til den måde, man designer og producerer markiserne på, hvad enten de er til privatboliger eller erhvervsbyggeri. Vores produkter produceres med materialer og et design, som imødegår det udfordrende danske vejr, med kraftige vindstød, kastevinde og krav til materialer, så de ikke korroderer, på grund af saltvand i luften. Det er her, Viking Markiser altid har, og også fremover vil byde ind med noget helt ekstraordinært. Derfor ser vi nu fremad med stor tiltro og optimisme, slutter Direktør Carsten Philip Hansen fra Viking Markiser & Solafskærmning A/S.

Home » Om os » Pressemeddelse 2018