Nordiske guder lægger navne til de stærkeste markiser på markedet

Hos Stenløse-virksomheden, Viking Markiser, har man arbejdet med skræddersyede løsninger til solafskærmning siden 1945. I dag har virksomheden 20 ansatte og virksomhedens fokus har til alle tider været kvalitet i løsninger og materialevalg samt udvikling af løsninger, der er tilpasset det danske klima. 
 
”På grund af de stadig mere ekstreme vejrforhold, vi ser herhjemme, har vi gjort vores markiser kraftigere med stærkere profiler samt kraftigere fastgørelse og dug. Det danske klima er hårdt med kystnære strækninger og kastevinde, men vi har løsningerne, der kan stå imod. Derfor synes vi også, at det var naturligt at give vores produktlinjer nordiske gudenavne,” fortæller direktør hos Viking Markiser Carsten Hansen.
 
Stolte traditioner bag nye navne
”Vores produkter er ikke bare stærke og gennemtænkte, men som virksomhed har vi også stolte traditioner. Vi producerer i Danmark med danske håndværkere og de nyeste produktionsmetoder, vi sætter en ære i vores løsninger og vi forstår at skræddersy og sikre, at vores løsninger altid følger med tiden,” siger Carsten Hansen.
 
Fremover skal kunder derfor kigge efter Thor og Odin, når de er på jagt efter en flot markiseløsning til terrassen eller balkonen og efter Freja og Heimdal, hvis de søger solafskærmningsløsninger til store som små vinduespartier.
 
Udelivet hitter i disse år
Danskerne elsker at være ude. Vi anlægger terrasser og bygger udekøkkener i stor stil og viser vores overskud ved at invitere gæster og hygge til langt ud på aftenen. En trend som også Viking Markiser har kunnet mærke.
 
En markise skærmer ikke blot for sol eller småregn, den giver også fornemmelsen af et hyggeligt rum, når man sidder under den på terrassen eller balkonen. Og så griber den duggen, når den falder og holder på varmen, så selskabet ikke behøver at rykke op eller ind.